Requisits per funcionar com a hospital públic
Què exigeix el Departament de Salut a la Fundació Althaia per poder funcionar com a hospital i centre de serveis sanitaris?
Els centres i els serveis sanitaris, sigui quin sigui el seu nivell, categoria o titularitat, per tal de poder posar-se en marxa o davant de qualsevol modificació significativa, necessiten l’autorització administrativa de funcionament i l’acreditació d’hospital d’aguts, reconeixement que dóna el Departament de Salut, i la qual és atorgada per resolució del director o de la directora general d’Ordenació i Regulació Sanitària.
L’autorització administrativa, dona el permís per posar en funcionament un centre sanitari, i per autoritzar tots els serveis i especialitats mèdiques i d’infermeria que es desenvolupen en aquell edifici.
L’acreditació de centres sanitaris es defineix com un procés pel qual una organització sanitària s’incorpora a un sistema de verificació externa que avalua el nivell en què se situa l’organització en relació amb un conjunt de referents prèviament establerts, consensuats amb els experts i adaptats al territori.
Amb l’acreditació es certifica que una organització sanitària ha aconseguit un nivell de qualitat i competència. Per tal que aquesta organització ho pugui demostrar, rep un certificat que atorga el Departament de Salut.
L’acreditació determina el coneixement d’un nivell de qualitat superior als estàndards exigibles per a l’autorització administrativa d’un centre sanitari, i és una condició obligatòria per ser proveïdor del Servei Català de Salut i per treballar amb les mútues privades.
Althaia es va acreditar de nou entre els anys 2014 i 2015 pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, amb la puntuació dels estàndards essencials següents:
Acreditació d'atenció a pacients aguts - 2014 | |
Hospital Sant Joan de Déu | 94,24% |
Clínica Sant Josep | 94,09% |
Centre Hospitalari | 93,98% |
Acreditació d'atenció primària - 2015 | |
ABS 1 - Barri Antic | 94,50% |
ABS 3 - Les Bases | 94,20% |