Contractació com a client de béns i serveis
La Fundació Althaia disposa d’un sistema de compra i contractació per tal de garantir la lliure concurrència, la transparència en els seus processos tot vetllant per tenir en compte dins del procés de valoració criteris de sostenibilitat tant en política ambiental com socials i econòmics.
Dins d’aquest marc i en funció dels volums de compra i/o contractació se segueixen els següents circuits:
- Per a la compra de productes sanitaris, materials i per determinats fàrmacs l’ús dels quals s’ha d’anar adquirint repetidament cada any amb unes condicions similars, el procés de negociació de la compra es realitzarà preferentment mitjançant la plataforma de compra online de què disposa la nostra Institució i a la qual poden accedir milers de proveïdors de totes les nacionalitats garantint d’aquesta manera la màxima concurrència. Aquesta eina garanteix la total transparència i ètica en el procés, donat que tots els processos realitzats en l’àmbit de la negociació queden enregistrats. D’altra banda, el departament responsable de la negociació i adjudicació realitza un document intern aprovat pel Director/s corresponent on es resumeixen les causes de l’adjudicació des d’un punt de vista tant tècnic com econòmic.
Processos negociats: Procediment destinat bàsicament a la compra d’equipament, determinats contractes de béns i/o serveis ja siguin de nova adquisició o per la resolució del contracte anterior.
- Contractació segons la Llei de Contractació Pública (LSCP): Althaia com a Fundació Privada no es troba obligada a seguir la LSCP, tanmateix en el cas de la subvenció rebuda pel finançament de les obres de remodelació i ampliació de l’edifici de l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa i el seu equipament, que va ser atorgada mitjançant conveni amb la Generalitat de Catalunya a través del Departament de Salut i el Servei Català de la Salut, i segons el qual estableix aquest Conveni, Althaia haurà de fer tots els procediments associats al mateix en base a la LSCP. Podeu visualitzar totes les licitacions públiques accedint al perfil del contractant.
En el cas de la contractació de serveis i inversions significatives que no estan subjectes a cap tipus de subvenció, s’utilitza el model de contractació de licitació privada.
La licitació privada és un procés similar al d’un concurs públic en el qual es faciliten uns plecs administratius i tècnics als possibles proveïdors, on es detalla l’objecte del contracte que es vol realitzar, les característiques del què es demana i també com es faran les valoracions de les diferents ofertes rebudes .
Una vegada rebudes les ofertes, un equip de professionals experts en aquella matèria realitza la valoració tècnica i posteriorment membres de la Direcció Economicofinancera realitzen la valoració de l’oferta econòmica. De la suma de les dues valoracions s’obté l’oferta guanyadora de la licitació. D’ aquesta manera s’obté el resultat, garantint la màxima transparència en tot el procés.