Althaia

Indicadors de qualitat

Les dades que es mostren són les que publica l’Observatori del Sistema de Salut a Catalunya. La seva missió és afavorir la transparència i la generació de coneixement del sector salut a Catalunya, posant a disposició de gestors, professionals, estudiosos, ciutadans i administració, la informació necessària amb imparcialitat, credibilitat i rigor.

Per al compliment de la seva missió, l’Observatori té per objectiu:

  • Fer transparent la informació i retre comptes a la ciutadania en l’ús dels recursos públics, fent pública i accessible la informació relativa als serveis sanitaris i els resultats en salut, i permetre l’accés a la informació i a la seva reutilització, d’acord amb l’estratègia de dades obertes de la Generalitat de Catalunya.

  • Avaluar els resultats dels agents que integren el sistema sanitari, permetent comparar, identificar i compartir les millors pràctiques.

  • Facilitar l’avaluació i el coneixement: Relacionar i estructurar la informació del sistema de salut de Catalunya per propiciar les activitats de recerca en l’àmbit de la salut i l’elaboració d’estudis per generar coneixement i contribuir a la millora de la qualitat del sistema sanitari.

 

hospitalització.png

Indicadors d'Atenció Hospitalària

El Pla Estratègic de la Fundació Althaia i el seu Codi Ètic estableixen, entre d’altres, dos eixos fonamentals com són l’atenció centrada en el pacient i la continuïtat assistencial. Aquests determinen el model de treball i els projectes que es desenvolupen i que acaben repercutint positivament en l’usuari. El model de gestió descentralitzada dels serveis im­plantat a l’organització n’és un bon exemple, ja que des d’aquest sistema s’estableixen objectius qualitatius vinculats a aspectes clau com són la comunicació, el tracte amb el pacient i el contínuum assistencial.

Cliqueu per accedir als informes i a les fitxes interpretatives de la Central de Resultats relacionats amb l’Àmbit d’Hospitals.

 

sociosanitari.png

Indicadors d'Atenció Intermèdia

Actualment, l’atenció intermèdia comprèn el conjunt de cures i tractaments destinats a persones malaltes, generalment amb caràcter crònic, i a persones amb discapacitat.

Per les seves característiques especials, aquestes persones poden beneficiar-se de l’actuació simultània dels serveis sanitaris i socials per potenciar la seva autonomia, pal·liar les seves limitacions o sofriments i facilitar la seva reinserció social.

Coneixeu el Pla Director Sociosanitari?

Cliqueu per accedir als informes i a les fitxes interpretatives de la Central de Resultats relacionats amb l’Àmbit Sociosanitari.

 

primària.png

Indicadors d'Atenció Primària

Com en el cas de l'Atenció Hospitalària, el Pla Estratègic de la Fundació Althaia i el seu Codi Ètic estableixen, entre d’altres, dos eixos fonamentals com són l’atenció centrada en el pacient i la continuïtat assistencial. Aquests determinen el model de treball i els projectes que es desenvolupen i que acaben repercutint positivament en l’usuari. El model de gestió descentralitzada dels serveis im­plantat a l’organització n’és un bon exemple, ja que des d’aquest sistema s’estableixen objectius qualitatius vinculats a aspectes clau com són la comunicació, el tracte amb el pacient i el contínuum assistencial.

Cliqueu per accedir als informes i a les fitxes interpretatives de la Central de Resultats relacionats amb l’Àmbit d’Atenció Primària.

 

salutmental.png

Indicadors de Salut Mental i Addiccions

L’atenció a les persones amb problemes de salut mental i addiccions i als seus familiars ha precisat el desenvolupament d’un sistema assistencial orientat a la cronicitat sense descuidar les situacions agudes. La incorporació d’intervencions en col·laboració amb l’atenció primària, així com la integració de projectes amb organitzacions d’usuaris i de les famílies mostra la capacitat d’adaptació dels serveis d’atenció de salut mental i addiccions. Queda palesa, doncs, la necessitat de conèixer el resultat d’aquest sistema, amb correspondència a la necessitat de retre comptes i de transparència que els sistemes públics precisen. 

Cliqueu per per accedir als informes i a les fitxes interpretatives de la Central de Resultats relacionats amb l’Àmbit de Salut Mental i Addiccions.

  

cures_infermeres.png

Indicadors d'Avaluació de les Cures Infermeres

Els professionals d’infermeria formen part imprescindible dels processos assistencials i les seves competències permeten influir en els desenvolupament d’aquests processos. És per això que treballem en l’avaluació de les cures i en fer visible l’aportació de la professió en el sistema sanitari.

L'equip de professionals d'infermeria d’Althaia mesura de forma continuada, una sèrie d’indicadors. Últimament se n’han incorporat de nous, especialment en l’àrea de la Seguretat del Pacient.

La introducció d’un programa informàtic com a eina per a la gestió de les cures infermeres ha estat un element important a l’hora d’obtenir i monitoritzar una sèrie de dades que ens aporten molta informació de les activitats infermeres.

Referent a les cures infermeres, consulteu els Indicadors d'Atenció Hospitalària i els Indicadors d'Atenció Intermèdia.